Kolay Hamile Kalma Pozisyonları
RANDEVU

ONLINE RANDEVU

*Saat 19.00’ dan sonraki online randevu talepleriniz için tarafınıza saat 09.00’ dan sonra geri dönüş yapılacaktır.
Randevu İçin Hemen Arayın!
(Pzt - Cuma 10:00 ve 18:00 arası)

Kolay Hamile Kalma Pozisyonları

Bir bebek sahibi olmak istiyorsanız doğru zamanda cinsel birleşme yaşamanız gerekir. Gebelik ortaya çıkması için anne baba adayının yaşı ve doğurganlık yeteneği önemlidir. Bu nedenle en uygun zamanda cinsel ilişkiye girilmelidir. Ancak cinsel ilişki sırasında tercih edilen pozisyon da önemlidir. Bazı pozisyonlarda gebelik daha kolay olabilir.

Bununla birlikte belirli pozisyonlarda spermin bir yumurtaya ulaşması daha kolaydır. Dolaylı olarak bu pozisyonlarda hamilelik olasılığı daha fazla olabilir. Gebelik fikriniz varsa kolay hamile kalma pozisyonları tercih etmelisiniz.

Hangi pozisyonun daha kolay hamilelik sağlayacağına yönelik bilimsel bir çalışma veya kanıt olmasa da bazı pozisyonlarda sperm vajinaya daha rahat ulaşacaktır. Bu pozisyonlar diğerlerine göre nispeten gebelik durumunu etkileyebilir.

Bir aile kurmaya hazırsanız gebelik için yanlış seks pozisyonları yoktur. Spermin yumurtayla buluşma olasılığını yükselten bazı pozisyonlar olabilir. Hamile kalmak için her en iyi seks pozisyonunun arkasındaki bilimsel kanıt yetersiz olsa da bazı pozisyonlar mutlaka denenmelidir. Tabii pozisyonlar dışında diğer tüm şartlar da uygun olmalıdır.

Kolay hamile kalma pozisyonları nelerdir?

Hiçbir pozisyon gebe kalmayı garanti etmez. Ancak misyoner gibi yerçekiminden yararlanmaya yardımcı olan pozisyonları denemek gebeliği kolaylaştırabilir.

İşte kolay hamile kalma pozisyonları;

• Misyoner Pozisyonu

Misyoner pozisyonu, hamileliği kolaylaştıran en etkili pozisyonlar arasında yer almaktadır. Dünyadaki çoğu çift gebelik denemelerinde bu seks pozisyonunu deniyor. Çünkü spermin üst vajinadaki servikse daha yakın bir yerde birikir. Bu da uterus ve servikal kanala kolay erişim sağlamasına yardımcı olur. Kadın sırt üstü yatarken erkek üstte bulunduğundan penis vajinaya kolaylıkla erişim sağlayabilmektedir.

• Köpek Stili

Köpek pozisyonu, derin bir temas sağlar ve bu nedenle hamilelik şansını arttırır. Her iki partnerin de dört ayak üzerinde olmasını gerektirir. Erkek kadının arkasında pozisyon alır. Bu pozisyon rahim ağzını açar ve spermin yumurtayı döllemesini kolaylaştırır.

• Sihirli Dağ Pozisyonu

Sihirli dağ pozisyonu, köpek tarzının bir çeşididir. Bunda erkek kadının sırtı göğsüne yaslanmış olacak şekilde üzerine eğilir. Daha iyi denge ve destek için kadın üst vücudunun altında minder veya yastık kullanabilir. Sihirli dağ pozisyonu, spermin daha hızlı ve daha derin hareketine izin verir ve orgazm elde etmek için etkilidir.

• Örs Pozisyonu

Örs pozisyonu, klasik misyoner pozunun farklı bir türüdür. Bu pozisyonda kadın bacaklarını başının üzerine kaldırmak zorundadır. Derin penetrasyon nedeniyle gebe kalma şansı yüksektir. Yükseltilmiş bacaklar, kadının G noktasını uyarmaya da yardımcı olur.

• Kaşık Pozisyonu

Bu, kadının yanına yattığı ve erkeğin onu arkadan kaşıkladığı romantik ve etkili bir pozisyondur. Kaşık pozisyonu kadının serviksinin 90 derecede açılı olmasını sağlar ve spermlere daha iyi erişim imkanı verir.

• Kelebek Pozisyonu

Bu pozisyonda heyecan ve macera dolu bir seks pozisyonudur. Kelebek pozisyonunda kadın bir masanın üzerinde uzanır ve erkek de kadının kalçalarını kaldırır. Spermin kadının vajinasında daha uzun süre kalmasını sağlar. Bu nedenle de gebelik için en iyi ve en etkili pozisyonlardan biridir.

Bu seks pozisyonunda kadın sırtını partnerine dayamış olarak durur. Erkek kadının belini tutar. Kadın öne doğru eğilir. Böylece sperm rahim ağzına daha iyi erişebilir.

• Sfenks Pozisyonu

Sfenks seks pozisyonu, kadının bir bacağı yana ve diğeri düz bir şekilde bükülmüş olarak karnına uzanmasını gerektirir. Erkek onu arkadan ön kollarındaki ağırlığıyla sarar. Bu derin penetrasyona izin verdiği için gebe kalmak için mükemmel bir pozisyondur.

• Mandal Pozisyonu

Bu pozisyonda erkek sırt üstü yatarken, kadın üsttedir. Mandal pozisyonu sadece kadının orgazm olmasına yardımcı olmakla kalmaz, aynı zamanda gebe kalmasına da yardımcı olur. Daha ağır erkek partnerleri olan kadınlar için uygundur.

• Ters Kovboy Kız Pozisyonu

Ters kovboy kız pozisyonu kadını üstte tutan başka bir pozisyondur. Bu bebek sahibi olmak isteyen çiftler için mükemmel bir pozisyondur. Sırt üstü yatan adamı, tepesinde oturan ve ayaklarına bakan kadını içerir. Penetrasyon derinliğini kontrol edebilir.

• Pulluk Pozisyonu

Pulluk pozisyonu size sadece daha iyi gebe kalma şansı vermekle kalmaz aynı zamanda cinsel yaşamınıza renk katar. Kadın, bacakları havada olacak şekilde bir tekerlek yuvası gibi konumlandırılmıştır. Yerçekimine meydan okuyan bu pozisyon spermi serviksin derinliklerine çeker.

• Üçgen Pozisyonu

Bu cinsiyet pozisyonu misyoner pozisyonu ile benzetilmektedir. Kadın üstte erkekle sırt üstü yatar. Ancak erkek yine de dört ayak üstünde kalmaktadır. Kadının pelvisi yüksek bir konuma gelir. Ayrıca bacakları partnerinin etrafına sarılı olur. Parlayan üçgen pozisyonu daha derin temas vaat ettiği için gebelik daha kolay olabilir.

Hamile kalmayı kolaylaştıran pozisyonlar çiftler tarafından yoğun olarak tercih edilmektedir.

Cinsel ilişki pozisyonları hamile kalmayı kolaylaştırır mı?

Çiftler çocuk sahibi olmak isteyen çiftler kadın doğum uzmanlarına başvuruyor. Bu süreçte çiftlerin gebelik için her detayı düşünmesi gerekiyor. Sperm ve yumurtaların birleşmesi bir gebelik oluşması için yeterlidir. Bu süreçte bilimsel ve fiziksel açıdan seks pozisyonları gebeliği kolaylaştırabilir. Yani kolay hamile kalma pozisyonları her zaman gebelik şansını arttırır.

Cinsel ilişki anında erkeğin spermleri vajinaya ne kadar kolay girerse gebelik o kadar kolay olur. Dişi üreme sistemi içinde derinlere inen spermler yumurtaya daha kolay ulaşabilir. Milyonlarca spermden çok azı yumurta kanalına kadar gitmeyi başarabilir. Bu nedenle kolay hamile kalma pozisyonları her zaman bilinmelidir.

Sıkça Sorulan Sorular

Spermlerin yer çekiminden destek aldığı ve yumurtalara daha kolay erişim sağladığı her pozisyonda hamile kalmak kolay olur. Kolay hamile kalabilmek için çiftler penisin vajinaya daha kolay ulaşacağı pozisyonları seçmelidir.

Oturur pozisyonda ve kadının üstte ya da ayakta olduğu pozisyonda gebelik oluşması çok zor olmaktadır.

Cinsel ilişki sırasında seks pozisyonunun hamileliği etkilediğine yönelik bir bilimsel kanıt yoktur. Ancak fiziksel olarak bazı pozisyonlarda sperm yumurta hücresine daha kolay ulaşır. Bu da gebelik şansını arttırır.

Op. Dr. Kadriye Şener

Op. Dr. Kadriye Şener mesleğini İstanbul Ümraniye'de EvaGyn klinik adlı özel muayenehanesinde icra etmektedir. Anlaşmalı hastanelerimiz deneyimli uzman hekimlerden ve profesyonel kadrodan oluşan, haftanın 7 günü 24 saat kesintisiz hizmet veren, ileri teknoloji ürünlerine sahip olan kadın hastalıkları ve doğum bölümlerimizde doğum gerçekleşmekte ve aileler özel kliniğimizden bebekleriyle mutlulukla ayrılmaktadır.

Bir yorum yazınız